یک فوق تخصص شبکیه هشدار داد


اخبار-یک فوق تخصص شبکیه هشدار داد
یک فوق تخصص شبکیه هشدار داد

یک فوق تخصص شبکیه، خونریزی و انسداد وریدی شبکیه را از جمله عمده‌ترین عوارض چشمی ناشی از فشار خون دانست و بر ضرورت پیشگیری و سپس کنترل آن در صورت ابتلا تاکید کرد.

دکتر هرمز شمس در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به ارائه توضیحاتی درباره عوارض پرفشاری خون بر روی چشم‌ها پرداخت و عنوان کرد: تورم، خونریزی و فشار بر روی وریدهای شبکیه که انسداد وریدی را در پی دارد از جمله عوارض ناشی از پرفشاری خون است.

وی توصیه کرد: قطعا بهترین اقدام به منظور جلوگیری از بروز عوارض پرفشاری خون بر روی دستگاه‌های مختلف بدن از جمله چشم‌ها، پیشگیری از بروز فشار خون است.

این فوق تخصص شبکیه با بیان اینکه آمار ابتلا به عوارض ته چشمی فشار خون بسیار بالا نیست، گفت: دیابت، افراد بیشتری را گرفتار عوارض ته چشمی می‌کند.

وی افزود: فشار خون و قند خون بایستی به دقت کنترل شوند تا مشکلات دیگری برای فرد ایجاد نکنند.

این متخصص چشم با اشاره به اینکه فشار خون بر روی بخش‌های مختلفی از چشم از جمله شبکیه، عروق و اعصاب چشمی، اثر می‌گذارد، عنوان کرد: راهکار درمانی عمده پیش از پیشرفت بیماری، همان کنترل فشار خون است اما پس از اینکه عوارض در فرد شدت پیدا کرد و دچار خونریزی چشمی شد، درمان‌هایی چون ویترکتومی برای وی به کار گرفته می‌شود.

 

دریافت فایل ضمیمه اول