رییس مجلس شورای اسلامی:اقتصادامروز مهمترین مسئله کشور است


اخبار-رییس مجلس شورای اسلامی:اقتصادامروز مهمترین مسئله کشور است
رییس مجلس شورای اسلامی:اقتصادامروز مهمترین مسئله کشور است

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: رسانه ها باید به اولویت کشور توجه کنند که امروز مهم ترین مساله کشور موضوع اقتصادی است ولی ما در رسانه ها می بینیم که اولویت شان موضوعات غیر اقتصادی است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)،" علی لاریجانی " در نشستی با فعالان رسانه ای به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: کار رسانه ای کار بسیار دلپذیری است که اگر کسی به آن علاقه مند باشد اثرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ایران در یک شرایط پرماجرایی قرار دارد اظهار داشت: در صحنه بین المللی با مسائلی مواجه هستیم و در این راستا ذات برخی موضوعات دارای پیچیدگی هایی است که نیاز به باز کردن ابعاد آن وجود دارد.

وی ادامه داد: در دهه اخیر آشفتگی هایی را در افعانستان، عراق، لیبی، سوریه، و فلسطین مواجه هستیم که نشان از برخی طراحی ها برای این منطقه دارد.

وی ادامه داد: البته این اتفاقات با دقت نظر و همفکری قابل حل است اما مجموعه عواملی که در منطقه شاهد آن هستیم حکایت از طراحی وسیع برای این منطقه دارد؛ مخصوصا شرایط کشور عراق و وضعیت اسفبار مسلمانان منطقه و مردم فلسطین نشان از این موضوع دارد.
رییس مجلس شورای اسلامی در بخشی از سخنانش اظهار داشت: ما در مورد وضعیت اقتصادی کشور در نقطه ای هستیم که جز با فکر جمعی ساماندهی نمی شود و حجم مشکلات ما در موضوعات اقتصادی بالاست.

وی با اشاره به اینکه در کشور 6 هزار روستا داریم که با تانکر آبرسانی می شوند اضافه کرد: فقر، بیکاری و مسئله سلامت، فرهنگ و آموزش جزو موضوعاتی است که جز با افتادن در روند پیشرفت و توسعه برای کشور قابل حل نیست.

لاریجانی اضافه کرد: انتظار من از رسانه ها این است که از شرایط منطقه و بین المللی تصویر مناسبی در ذهنشان داشته باشند زیرا فرد هر چه بهتر پدیده ها را رصد کند بیشتر با فضا آشنا می شود و بیشتر می تواند نگاه مسئولیت شناسانه ای داشته باشد.
رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما نقاط مثبت زیادی در فرهنگ کشورمان داریم ولی از لحاظ قانونگذاری مشکلاتی وجود دارد که گاهی در سیستم هایی اداری نیز به آن دامن زده می شود.وی تاکید کرد: ما باید تفکر قانونگرایی را رایج کنیم، ما نمی توانیم گامی در جهت عدالت برداریم جز اینکه تفکر قانونگرایی را ترویج کرده باشیم.

وی تاکید کرد: رسانه ها باید به اولویت کشور توجه کنند که امروز مهم ترین مسائله کشور موضوع اقتصادی است ولی ما در رسانه ها می بینیم به موضوعات غیر اقتصادی پرداخته می شود.لاریجانی گفت: جز چند مجله و روزنامه که به موضوعات اقتصادی می پردازد بقیه به مشاجرات سیاسی اولویت می دهند که البته اشکالی ندارد اما اولویت بندی، مهم است وگرنه بین رسانه ها و نیازهای جامعه فاصله می افتد.
وی افزود: حال آنکه این دولت آمده تا در تحقق شرایط و ساماندهی اقتصادی گام بردارد؛ باید اراده های قوی در این راستا ایجاد شود و مجلس نیز در این راستا به موضوعات اقتصادی اهمیت خواهد داد.
وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: ما احتیاج به دفاع در کشور داریم. دامن زدن به اختلافات کار سختی نیست ولی جزو مسائل مهم نباید باشد، مجموعه شرایط کشور اقتضا می کند مسائل را با دید همگرایی بیشتر مورد توجه قرار دهیم و اینگونه کشور به سمت رفاه رود. در این راستا رسانه ها باید کمک کنند. رییس مجلس شورای اسلامی: با یادآوری اینکه مجلس رکن اساسی در جمهوریت کشور است گفت: مسئله جمهوریت موضوع تفننی نیست بلکه جدی است؛ جدی بودن یک نهاد به این است که در اذهان نیز مورد توجه جدی باشد و اگر نهاد جمهوریت در کشور خسران ببیند همه خسارت می بینند.


وی در ادامه مثالی ذکر کرد و گفت: گاه می بینیم به خاطر برخی از اختلاف نظرهای سیاسی، کلیت مجلس تخریب و مورد تمسخر قرار می گیرد که به نفع هیچ کس نیست. برای مثال می توان به موضوع ساپورت و وازکتومی اشاره کرد.

وی افزود: موضوع ساپورت سوالی فرهنگی بود که در مجلس مطرح شد؛ البته لزومی نداشت تصاویر پخش می شد ولی اتفاقاتی رخ داد که این موضوع تبدیل به تمسخر شد و عده ای فیلم درست کردند و آن را پخش کردند.

ممکن است شما به یک نفر ایراد داشته باشید ولی نباید به یک نهاد که پایگاه جمهوریت است لطمه وارد کرد.

وی ادامه داد: در مورد موضوع وازکتومی مجلس حرفش این بود که طرح تحدید موالید را لغو کند ولی در این راستا چه ماجراهایی درست کردند. یا اینکه می گویند یک نماینده در نگارش متنی اشتباه کرده است. همه افراد ممکن است اشتباه کنند ولی نباید نگاهمان به مجلس تمسخر آمیز باشد.
وی ادامه داد: در این راستا رسانه ها نقش موثری دارند؛ گاهی نوع بیان رسانه ها می تواند شرایط را معقول جلوه دهد.
در ادامه چهار نفر از خبرنگاران مشکلات و مسائل خود را مطرح کردند.

لاریجانی در پاسخ به این خبرنگاران گفت: اگر مشکلاتتان نیاز به راه حل قانونی دارد به ما بگویید تا آن را حل کنیم و اگر تصور می کنیم ساختار و نهادی برای خبرنگاران نیاز است آن را پیشنهاد دهید.

در پایان، رییس مجلس از خبرنگاران رسانه های داخلی با اهدای لوح یادبود تقدیر کرد.

دریافت فایل ضمیمه اول